Artemiya

Artemiya

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 52909
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


جاوا اسكریپت

تعبیر خواب آنلاین


مصاحبه شاهین نجفی

هم صحبت شدن با شاهین نجفی آنقدر جذاب است که شاید تصور آن دور از ذهن باشد شخصیتی که ما در ترانه ها از او داریم شخصیتی اعتراضی و البته همراه با خشونت کلامیست ...
شاهین آنقدر سنجیده حرف می زند که شاید نتوان او را هیچ گاه تحت تاثیر چیزی که که نمی خواهد قرار داد و به حرفی که نمی خواهد بزند وادارش کرد ...
بعضی از سوالات بی جواب ماند و شاهین مایل به پاسخگویی آنها نشد و خیلی از سوالات هم به جواب رسید و روشن شد ...
از روز اولی که شروع به کار در این وبلاگ کردیم بیشتر از خودمان روی شاهین حساب باز کردیم و امروز هم بی جواب نماندیم !؟
سعی کردیم مصاحبه ای متفاوت با شاهین نجفی انجام دهیم و زیاد با کلمات بازی نکنیم و پز یک مصاحبه ی سیاسی و علمی را به رخ نکشیم ما خواستیم با زبانی ساده تر و شیوا تر با شاهین به گفتگو بنشینیم و بیشتر به زندگی خصوصی اش قدم گذاریم و انصافا هم به چیزی که می خواستیم رسیدیم !
این مصاحبه حرف های چند شاخه ای بود که مدت ها افکار طرفداران شاهین را درگیر کرده بود و امیدواریم امروز با این مصاحبه گره از این افکار باز شده و زندگی شاهین هم از پشت پرده بیرون آمده و روشن تر به چشم بخورد...
ما حصل این گفتگو حرفهاییست که می بینید ...

شاهین جان اول از همه یه بیوگرافی مفصل از خودت بیان کن ؟
بیوگرافی من در واقع ترانه ها و آثار من است ‌٬ جز آن ٬ اتفاقاتی است که شاید برای همه پیش آمده و مهم هم نیست .
خیل عظیمی از هوادارانت دوست دارند بدانند تو در کدام دانشگاه نحصیل کرده ای و سر چه مسئله ای از دانشگاه اخراج شدی ؟
من در دانشگاه گیلان ٬ جامعه شناسی خواندم و به دلیل مشکلاتی که برایم پیش آمد از تحصیل من جلوگیری شد .
تو می خوای به چه چیزی که هست اما نباید باشد اعتراض کنید ٬ حال چه چیزی هست که نباید باشد ؟
هر چیزی که موجب بی احترامی به انسان باشد ٬ نبودنش واجب است . این مربوط به همه ی حوزه هاست ٬ از فرهنگ گرفته تا سیاست و مذهب ...
چه چیزی باعث شد مسیر زندگی تو به سمت غرب کشیده شود ؟

تصمیم برای ادامه کار هنری ام .
همه می دونن که ارتباط شاهین با طرفداراش یک ارتباط کامل مردمی و بی نقصه این ارتباط برای چیست ؟
مردم ماتریال کار من هستند و فکر می کنم برای زنده بودن کارم باید به صورت تنگاتنگ با مردم در تماس باشم .
بریم سراغ " ایلوسیون " یک شاهکار از شاهین نجفی ٬ اولین ترکی که از این آلبوم ضبط شد کدام کار بود ؟
حسن من ...
تمام اشعار کار توسط خودت سروده شده یا دستی هم در جریان اشعار بوده ؟

در
کار هامون قسمت اول ترانه از شاعریست در ایران ٬ و در کار اینک آن انسان هم مصرع اول کار از دکتر رضا براهنی است ٬ بقیه اشعار کار خودم است .
ایلوسیون یک شاهکار بود اما به نظرت شاهین آنقدر پر محتواست که بتونه آلبوم دوم رو از ایلوسیون بهتر کار کنه چون به نظر من این آلبوم تمام خوبی ها و حرف ها را تمام کرد ؟
نمی دانم ... باید منتظر ماند ٬ امیدوارم !
اگه میشه از سارینا برامون بگو ٬ ایشون الان کجاست ؟ آیا نظرشو راجه به آهنگش پرسیدی چه حسی داشت ؟
سارینا در ایران است . خیلی خوشحال شد و ترانه را پسندید .
و اما ترک " آخرین زمان " که به نظر من بهترین کار این آلبوم بود آهنگی حماسی با شعری فوق العاده قوی و صدایی متفاوت ... به نظرم اگر شاهین نجفی هزار ترک دیگر هم بخواند نمی تواند حماسه ای مثل این کار رو خلق کنه ٬ تو چی میگی ؟
خب این نظر شماست ٬ من هم این کار را دوست دارم اما نمی دانم تا کی ؟ من بعد از یک مدت از کارهایم بیزار می شوم و در پی خلقی کاری جدید می روم .
و اما آهنگ هامون ... شعری که صد در صد برگرفته از یک تجربه ی شخصی قدیمیست اما هنرمند نمی تواند همیشه شخصی زندگی کند ٬ کار هامون کار دلنشینیست به خصوص که قسمت های پاپ این کار هم توسط خودت اجرا شده ٬ اول از تجربه ی پاپ خوانی برایمان بگو بعد از هامون ؟
من پاپ خواندن را سالها پیش از رپ آغاز کردم ٬ اما رهایش کردم . هامون روایت عشقی ست بی فرجام و هجرتی اجباری !؟
هامون کیست ؟ نقش او در اسطوره ی ترانه های ما چه بوده ؟ چرا او حال پیش شاهین نیست ؟ آیا هنوز از وی خبری داری ؟
در ابتدا برایم دختری بود در شعر هایم ٬ بعد در عالم واقعیت زمانی که در ایران بودم یافتم ولی زمانی که به اینجا آمدم فاصله میانمان افتاد و همه چیز تمام شد ٬ او را بیشتر در ترانه ای پاپم می توان یافت که تا کنون منتشر نشده اند ٬ از او دیگر خبری ندارم ولی در ترانه هایم زندگی می کند ...
عزیزی از ما پرسیده بود آیا شاهین نجفی در انتخابات اخیر ایران شرکت کرده بود ؟
نه من در انتخابات شرکت نکرده ام .
و از تجربه ی تلخی به عنوان ترک لس آنجلسی ها برامون بگو
٬ آخرین زمان در کجای مسیر زندگی شاهین قرار دارد و لس آنجلسی ها کجاست ؟ آیا آن افکار در خور شخصیت شاهین نجفی بود ؟
آن کار یک تجربه ی خصوصی بود . ببینید ... یک شاعر غذا می خورد ٬ عشق هم می ورزد ٬ شعر هم می نویسد و در عین حال بیش از ۳ بار به توالت هم می رود اما دلیل ندارد آن لحظه را فیلمبرداری کند و به مخاطبانش عرضه کند ٬ آن ترانه هم چنین بود . کسی از ما آن لحظه را دزدید و منتشر کرد . حالا مثل این است که شما بگویید آیا در خور تو شاعر هست که دستشویی بروی ؟
بریم سراغ آهنگ همقفس ٬ کار خوبی از آب در آمده مخصوصا قسمت هایی که توسط خود شما اجرا شده ٬ چطور شد که تصمیم به اجرای این کار گرفتید آیا اگر باز هم چنین پیشنهادی را از گروهی یا فردی دیگر خواهید پذیرفت ؟
من هم موافقم کار خوبی شده است . و تمام کار خوب شده نه تنها قسمت های من ... اینگونه کارها حساس هستند و اگر واقعا کاری قوی به من پیشنهاد شود می پذیرم . مهم قدرت کار است نه شهرت آن فرد .
خیلی ها دوست دارند کارهی شاهین را به صورت کلیپ ببینند آیا تصمیمی بر این با گرفتید ؟
تصمیمی بوده است اما من کمی در این مورد حساسم و تا کاری را از جهت کیفیت نپسندم پخش نمی کنم . به همین دلیل هم تنها به اصرار صداص آمریکا کلیپ " من یه دردم " را فقط یک بار از این رسانه پخش کردم و در هیچ جایی دیگر اقدام به پخش آن نکرده ام .
خودت کار کدام رپ خوان را از داخل ایران دوست داری ؟
من چند کار از جوانی به نام بهرام را شنیده ام و فکر می کنم که او با استعداد و قوی ست . ولی من در مجموع رپ فارسی گوش نمی کنم و نمی توانم نظر ی دهم .
و سوالاتی به اندازه ی یک کلمه ٬ احساست رو راجع به این کلمات بگو ...
۱ . ایلوسیون : توهم
۲ . ایران : فردا
۳ . رپ : عشق
۴ . محمود احمدی نژاد : خجالت
۵ . رنگ سبز : خاکستری
۶ . فریدون فروغی : بزرگ
۷ . کردان : دکتر
۸ . ولایت فقیه : بی معنی
۹ . بهرام بیضایی : اسطوره
۱۰ . وقتی همه خوابیم یا سگ کشی ؟ سگ کشی
۱۱ . میر حسین موسوی یا مهدی کروبی ؟ ایران
۱۲ . وقتی خدا خوابه یا آخرین زمان ؟ وقتی خدا خوابه
۱۳ . سارینا یا هامون ؟ سارینا
۱۴ . شاهین نجفی : هیچ
۱۵ . وبلاگ ما ؟ خوب
شاهین جان ممنون که وقتت رو در اختیار ما قرار دادید ؟
خواهش می کنم امیدوارم که موفق باشید .


منبع :
http://www.najafi-shahin.blogfa.com/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: Amir تاريخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام دوستام امیدوارم حالتون خوب باشه . از این که به وبلاگه من اومدید ازتون ممنونم . امیدورام که لحظات خوبی رو در این وبلاگ سپری کنید . یه دنیا از همتون ممنون . نظر یادتون نره ها !!!!!!

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to artemiya.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com